loader image
קצר וקולע
מדברים תכל'ס
סרטונים
המחשת וואטסאפ
סיפור מהחיים

מלחמת גוג ומגוג תהיה תקופה קשה בה ייבחן כל אדם - גוי ויהודי, על צורת חייו באם היא מתאימה לייעודו הרוחני שהוגדר ע"י בורא העולם. כל מי שחי חיים הנאמנים לאלוהים לא ייפגע במלחמה זו. בסיום המלחמה ייפתח עידן חדש של אוטופיה, מציאות מושלמת ללא רוע או סבל, אלא רק אושר ועונג נצחיים

מהי הסיבה להתרחשות המלחמה האחרונה? מה הולך להיות שם, ומה יקרה לאחר מכן?

אחת התקופות הכי מסקרנות עליה נכתבו תסריטים דמיוניים רבים היא - אחרית הימים, או כפי שהיא מכונה "אפוקליפסה". האם מדובר בתרחיש הוליוודי בלבד, או שיש דברים בגו? מה הולך בדיוק להתרחש באותם ימים? מה תהיה הסיבה לפריצת המלחמה האחרונה? מי יזכה להינצל במלחמה, ואיך העולם יראה אחריה? תחגרו חגורות, יוצאים לדרך

בואו נתחיל עם קצת רקע כהקדמה: הבריאה עצמה נבראה למטרה של הטבה נצחית לאדם המגיעה דרך מסלול של תיקון עצמי ע"י בחירה בטוב. כאשר אדם מצליח להתגבר על הרצונות העצמיים הדוחפים אותו לרע, וכן כאשר הוא נצמד להנחיות הבורא כך הוא מתקדם לעבר היעד שהוגדר לו.
כל אדם שמגיע לסוף ימיו, נשמתו עוברת לתחנה הבאה – עולם הרוחני. לאחר מעבר לעולם הנשמות הוא עומד בפני בית דין של מעלה ושם הוא נשפט על כל מעשיו. אם הוא הצליח להגיע לתיקון המושלם הוא עובר לגן עדן, ובאם לא יהיה עליו לעבור מסלולי תיקון אחרים שנועדו לסייע לו להגיע לאותה מטרה רוחנית שלשמה נברא.
חלקנו אולי לא מודעים לעובדה שגן עדן הוא לא אחר מאשר תחנת ביניים זמנית בלבד עבור נשמות הצדיקים הממתינים לשלב הבא של העולם הזה.

לעולם במתכונתו הנוכחית כפי שאנו מכירים הוקצה זמן קיום מוגבל. אותו זמן שהוקצה הריהו זמן העבודה בו מוטל על כל אחד מאתנו והאנושות בכללותה להצליח להגיע ליעד הרוחני שלנו. לאחר תאריך היעד הסופי (שהוא למעשה תאריך ביאת משיח והגאולה) השערים ינעלו ולא יהיה ניתן יותר לשנות את מצבנו הרוחני.

מתי אותו "זמן עבודה" מסתיים? זאת לא נמסר לנו, אך הוא לא יהיה יותר מ-6,000 שנה, כאשר בסיום מסגרת זמן זה יתרחשו תהליכים מהפכניים של מלחמת גוג ומגוג, ביאת משיח, תחיית המתים ובניין בית המקדש השלישי. 

לאחר 6,000 שנה בדיוק מבריאת העולם, יגיע עידן חדש שבו העולם יעבור לשלב הבא שלו – גן עדן עלי אדמות, גוף ורוח כאשר החומר הוא טפל והמימד הרוחני הוא הדומיננטי. 

לאחר סקירה מהירה זו להבנת רקע הדברים, נתמקד במלחמת גוג ומגוג.
כבר סרטים רבים עם תרחישי אימה שונים הספיקו לרצד על מסך האקרנים כשהם מנסים לתאר את סוף העולם – האפוקליפסה. חלקם מתארים התנגשות כוכב בכדה"א, חלקם צונאמיים אימתניים המציפים את יבשות העולם, רעידות אדמה, הוריקנים ועוד שלל אסונות טבע. בכל סרט תמיד יש את הגיבור שמצליח להציל את כדה"א או לכל הפחות את עצמו עם קומץ ניצולים נוסף ששורדים את האסון ומתחילים עולם חדש.
ע"פ היהדות מלחמת גוג ומגוג היא לא עוד תסריט מבית הוליווד. זהו הדבר האמיתי. אז מה הולך להיות? תחזיקו חזק…

המלחמה האחרונה

הנביא יחזקאל אומר בנבואתו כי מלחמת גוג ומגוג תתרחש רק לאחר שהעם היהודי ישוב לארץ ישראל. מציאות זו נראתה כ"כ רחוקה לאורך הגלות כאשר העם היהודי היה מפוזר בין ארצות ויבשות שונות בעולם במשך 2,000 שנה. הוא מוסיף ואומר בנבואתו את מה שאנו יודעים היום כי א"י ידעה מלחמות רבות, ובה העם היהודי יקובץ מעמים שונים, וכן כי ארצנו תהיה עד להתיישבות היהודית לאדמת שממה. והנה לשונו: "מימים רבים, תיפקד–באחרית השנים תבוא אל-ארץ משובבת מחרב מקובצת מעמים רבים, על הרי ישראל אשר-היו לחורבה תמיד; והיא מעמים הוצאה, וישבו לבטח כולם" (יחזקאל לח, ח).

הרקע למלחמה תהיה התביעה למסור את השלטון על ירושלים. מדינות אדום המייצגות את הנצרות תתאחדנה בקואליציה כנגדנו עם מדינות ישמעאל המייצגות את האסלאם והן ידרשו את השלטון בירושלים, כפי שמציין הנביא זכריה המנבא על ימות אחרית הימים: "ואספתי את-כל-הגויים אל-ירושלים, למלחמה" (זכריה יד, ב).
ישראל תסרב לדרישה זו. אז מדינות האסלאם יפתחו במלחמה כנגד ישראל, וכל מלכי מדינות הנצרות יתכנסו יחד כדי לטכס עצות כנגד ישראל. בשלב מסוים יפרצו סכסוכים פנימיים בין המדינות והן ילחמו זו בזו. כלומר, באותה עת תהיה מלחמה בכל העולם בין המדינות, כשרחובותיה של ירושלים יהיו כנהרות של דם. זאת עתידה להיות מלחמת עולם אדירה שלא דומה כהוא זה למלחמת העולם הראשונה או השנייה.

זמן מה לפני מלחמת גוג ומגוג יעלה מנהיג חדש לעם היהודי, המכונה 'משיח בן-יוסף'. הוא ייהרג בתחילת המלחמה על ידי אדם המכונה 'ארמילוס הרשע', שככל הנראה יעמוד בראש מלכות איראן (ע"פ מסכת סוכה, דף נב, עמ' א). בעקבות פטירתו ישרור אבל ובכי כבד עליו בקרב העם (זכריה יב, י).

בשלב מסוים של המלחמה יגיע מלך גוג עם צבאותיו לארץ ישראל על מנת להילחם בעם היהודי ובנציגו – 'משיח בן-דוד'. מלך גוג ילחם וינסה להורגו, ואליו יצטרפו במלחמה נגד משיח בן-דוד אלה המתנגדים לאמונת ישראל, אלוהי ישראל והתורה.

בשלב הבא תהיה רעידת אדמה אדירה: "והיה ביום ההוא, ביום בוא גוג על-אדמת ישראל… ביום ההוא, יהיה רעש גדול, על, אדמת ישראל: רעשו מפניי דגי הים ועוף השמיים וחית השדה, וכל-הרמש הרומש על-האדמה, וכול האדם, אשר על-פני האדמה; ונהרסו ההרים, ונפלו המדרגות, וכל-חומה, לארץ תיפול" (יחזקאל לח, יח-כ). אותה רעידת אדמה תהיה בעוצמה כה אדירה עד שבניינים ובתים ייהרסו, ויהיו בה נספים רבים. כתוצאה ממנה יבקע הר הזיתים לשניים, כפי שמובא בנביא: "נבקע הר הזיתים מחציו מזרחה וימה גיא גדולה מאד ומש חצי ההר צפונה וחציו נגבה" (זכריה יד, ד). ייווצר בהר עמק ממנו ימצאו חלק מיהודי ירושלים דרך להימלט מהעיר, אך לא כולם יזכו להינצל ולברוח. 

לאחר מכן מתאר הנביא זכריה "והיה לעת ערב – יהיה אור" (זכריה יד, ז). בעת ערב ישרור אור גדול. אז תתחיל מגפה נוראית הגורמת להמסת כל חומר ביולוגי. יש המסבירים זאת בפצצה לא-קונבנציונלית אשר תגרום בתחילה להבזק של אור, שלאחריו יופיעו תופעות קטלניות ומזעזעות של הֲמָקָה וְהַמְסָיָה ורקבון של בשר האדם. המגפה תהיה על כל העמים שבאו על ירושלים והנביא מתאר כי אלה שילקו בה בשר גופם ימס, העיניים והלשון ינמקו בעוד האדם עומד על רגליו וטרם הספיק ליפול ארצה. הוא ממשיך ומתאר תמונה בה אדם זועק לעזרה ונסמך על האחר, והאחר מושיט לו את ידו לעזרה, אך למרבה החרדה ידו של הלוקה במגפה תיכרת מגופו ותישאר ביד האחר שהחזיק בה. יש הטוענים כי תיאור זה יכול להתאים לנשק כימי, אך אין אנו יודעים איך יקרה הדבר אלא מביאים את התיאור הכתוב למה שיתחרש באותם ימים, והנה לשון הנבואה: "וזאת תהיה המגפה אשר יגף ה' את כל העמים אשר צבאו על ירושלם המק בשרו והוא עמד על רגליו ועיניו תמקנה בחריהן ולשונו תמק בפיהם: והיה ביום ההוא תהיה מהומת ה' רבה בהם והחזיקו איש יד רעהו ועלתה ידו על יד רעהו" (זכריה יד, יב-יג).

ספר הזוהר מביא כי במשך שנים עשר חודשים לאחר סיום המלחמה תהיה התגוללות הפציעות ואנשים עדיין ימשיכו להיפגע מאותה מלחמה שהסתיימה. דהיינו, חולי המלחמה יתגלה אצל אנשים גם חודשים לאחר שאותה מלחמה הסתיימה (ע"פ ביאור ראב"ד למשנה מסכת עדיות, פרק ב, משנה י).

מובא כי בסיכומו של דבר יהיו כמה פורענויות שה' יביא על אומות העולם שילחמו בנו: דבר, אבני ברד, אש וגופרית, מלחמות פנימיות ביניהם שבה ילחמו זה בזה, מגפה קשה בה איבריהם נמקים, נרקבים ונופלים בעודם חיים, ומומים שונים בגופם. 

עם ישראל לא ילחם באותם עמים, אלא ה' הוא זה שילחם בעבור עם ישראל ע"י אותות, מופתים ופורענויות שיביא על אומות העולם, ובכך יביא תשועה לעם ישראל. המלחמה תסתיים לרעתם של אלה הלוחמים בישראל, ובניצחונם של ישראל.
במהלך המלחמה מלך גוג ימות וכן חללים רבים יהיו מאומות העולם שימותו סביב ירושלים. הנביא מביא כי רק שליש מהעולם ישרוד את המלחמה: "והיה בכל-הארץ, נאם-ה', פי-שנים בה, יכרתו יגועו; והשלשית, יותר בה" (זכריה יד, ח). לאחר המלחמה הקבורה של חללי אומות העולם תימשך זמן רב. יהיו כ"כ הרבה חללים לאומות העולם עד שאומר הנביא שבמשך 7 חודשים העם היהודי יעסוק בקבורתם, והנה לשונו "וקברום בית ישראל למען טהר את הארץ שבעה חדשים" (יחזקאל לט, יב).

כמו כן, הגויים בעלי המומים שינצלו וימשיכו לחיות ידווחו לכלל העולם על כל ההתרחשות. לאור כל זאת כלל אומות העולם יאמינו באלוהי ישראל ויחליטו לפייס את העם היהודי, ואשר על כן הם יחליטו להביא את כל היהודים הפזורים בין מדינות העולם חזרה לא"י (ע"פ 'ספר האמונות והדעות' של רבי סעדיה גאון , מאמר ח, פרק ו).

עולם בעידן חדש

לאחר ביאת משיח בן-דוד והניצחון על אומות העולם שנלחמו בישראל תהיה הגאולה השלמה, תחיית המתים, ובניין בית המקדש השלישי.
לאחר ביאת משיח והגאולה השלמה, זמן התיקון הרוחני של האדם יסתיים ולא יהיה ניתן עוד להתחזק בתורה ומצוות או לשנות דרגה רוחנית. באותה עת השערים ינעלו וכל אדם יחיה חיי נצח עם אותה דרגה רוחנית אליה הספיק להגיע עד לאותה עת. מעתה יפתח עידן של קבלת השכר והעונג הנצחי, כל אחד ע"פ דרגתו התורנית, כמו שאומרים 'מי שטרח בערב שבת – יאכל בשבת' (מסכת עבודה זרה, דף ג, עמ' א). כלומר, מי שעמל בחייו להתעלות רוחנית ולקיום תורה ומצוות – יזכה לאותם חיי עונג נצחיים.

באותו עידן שלאחר ביאת המשיח הנשמה תהיה דומיננטית  ויהיה ניתן לראות על כל אחד ואחד באיזו דרגה רוחנית הוא נמצא, כל אחד ע"פ מה שהוא עמל מבחינת תורה, מצוות ומעשים טובים במהלך חייו עד עתה.

באותה עת העולם יהיה לגן עדן עלי אדמות, גן עדן עליון יתמזג עם העולם הזה. אלו יהיו חיים חדשים בהם ישנו גילוי של מציאות האלוהים בעולם.

באותם ימים המציאות תהפוך לאוטופיה של ממש. לא יהיה יותר עוני, יוקר מחייה או קושי כלכלי, אלא "מעדנים מצויים כעפר". לא יהיה חולי, נכות או מום. לא יהיה צער וכאב, לא תהיה יותר מיתה. הרוע יתבטל מן העולם וכך לא יהיה יותר פשע או רוע, אלא רק רצון לטוב. לא יהיו עוד מלחמות או אירועי טרור. תהיה אחוות עמים והעולם כולו יהיה כמעין מדינה אחת בעלת הרמוניה.  

"והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים ונשא מגבעות ונהרו אליו כל הגוים: והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה' אל בית אלהי יעקב וירנו מדרכיו ונלכה בארחתיו כי מציון תצא תורה ודבר ב' מירושלם: ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" (ישעיהו ב, ב-ד).

בשביל מה כל זה?

הסיבה החיצונית למלחמה תהיה המאבק על השליטה בירושלים, אך מתחת לפני השטח מסתתרים רבדים רוחניים עמוקים המסבירים את הסיבות האמתיות למלחמה האחרונה.
סיבה ראשונה הינה נקמה באומות העולם שעינו, הרעו והשפילו את העם היהודי לאורך כל הדורות, כפי שנאמר בתהילים: "אל-נקמות ה' אל נקמות הופיע : הינשא, שופט הארץ; השב גמול, על-גאים" (תהילים צד, א-ב).

סיבה שנייה למלחמה היא שע"י האותות והמופתים שה' יעשה לעם ישראל, תתגלה בעולם כולו מציאותו של ה'. כמו כן, הנבואה בספר זכריה אומרת כי יהיו הרבה צרות לישראל, כשכל המטרה היא להפעיל על עם ישראל לחץ חיצוני על מנת שישובו למוטב, יזכרו את אביהם שבשמים, הקב"ה, וישובו לחיות חיים נאמנים לתורת ישראל.

בנוסף, אחת ממטרותיה הרוחניות של המלחמה היא בירור ואבחנה בין אלה הנאמנים לה' לאלה שלא. באותה עת עם ישראל יעבור תקופה קשה, יהיו צרות רבות ואנשים יזעקו לה' לעזרה, אך זהו יהיה זמן של חושך רוחני, של כביכול מחיצת ברזל שמפרידה בינינו לבין ה', ולא תראה שום עזרה באופק. וזה הולך להיות המבחן – האם למרות כל זאת האדם יישאר לנאמן לאלוהים ולא יפנה לו עורף. מידת נאמנותו של כל אחד ואחד תעמוד במבחן, כאשר למעשה גוי צריך לעמוד ב-7 מצוות בני נח, והיהודי צריך לעמוד בתרי"ג מצוות. מי שיישאר נאמן לאלוהים למרות כל האתגרים הקשים עד מאוד שיהיו באותה עת, יזכה להיבחר להיות מאלה שיזכו לחיי נצח עם גילוי האלוהים במציאות.

מלבד הבירור האחרון בין אלה הנאמנים לה' ובין אלה שלא, יהיה ביטול הטומאה הקיימת בישראל שתתבטל ע"י צער הזיכוך, בדומה לתהליך זיכוך כסף שבסופו הכסף הופך לנקי וטהור. והנה לשון הרמ"ק המבאר את סיבת הצרות שיהיו לעם ישראל בזמן זה: "כל זה לזכך ולצרף את ישראל כפי הראוי והדין לכל אחד ואחד יצטער לפי חיובו ויקבל את הצרות וכך יזכה לטוב" (הרמ"ק בספרו 'אילמה', עין כל תמר, שער ה, פרק כד). כלומר, היהודי יצר בעצמו ע"י מעשיו השליליים את הטומאה, ומטרתו של צער הצירוף הוא לשרוף את הטומאה הקיימת בישראל כמו שצורפים כסף כדי שיהיו נקיים ומזוקקים מטומאתם.
והנה הנביא זכריה בנבואתו: "והיה בכל-הארץ, נאם-ה', פי-שנים בה, יכרתו יגועו; והשלשית, יותר בה: והבאתי את-השלשית, באש, וצרפתים כצרף את-הכסף, ובחנתים כבחן את-הזהב; הוא יקרא בשמי, ואני אענה אתו–אמרתי עמי הוא, והוא יאמר ה' אלוהי" (זכריה יד, ח-ט)

דוד המלך מסביר סיבה נוספת למלחמת גוג ומגוג והיא סיבה אידיאולוגית של מלחמת אומות העולם באלוהים ובמי שמייצג אותו. אומות העולם ירצו לנתק כל קשר בין האנושות לאלוהים, בין המוסריות והמצפון הנובעים מאמת עליונה לבין האנושות, ולכן הם יבואו להילחם בה' ובנציגו – המשיח.
"יתייצבו מלכי-ארץ ורוזנים נוסדו-יחד: על- ה' ועל-משיחו: ננתקה, את-מוסרותימו; ונשליכה ממנו עבותימו" (תהילים ב, ב-ג).
אומות העולם יבואו למעשה להילחם בתפיסה שקיים מימד של רוחניות בעולמנו. הם ירצו להוקיע כל אמונה במה שמעבר לגוף, חומר, וחיצוניות. זו תהיה מלחמה של אלילות הסוגדת למרדף אחר תענוגות העולם הזה כנגד האמונה בנשמה הרוחנית הקיימת באדם. כלומר, מלחמת גוג ומגוג ברובד הפנימי שלה היא למעשה מלחמה רוחנית, מלחמה ביהדות, מלחמה בה' ובמשיחו.

פתח המילוט

לא כולם יזכו לחיות חיי נצח באותו גן עדן עלי אדמות שעתיד להיות. לא כל הנפטרים יזכו לתחיית המתים ולחיי נצח, כפי שאומר הנביא דניאל: "ורבים מישני אדמת עפר יקיצו" (דניאל יב, ב), שכן נאמר 'רבים' ולא 'כולם'. וכן, לא כולם יזכו להינצל ממלחמת גוג ומגוג. במלחמת גוג ומגוג יזכו להינצל רק שליש מהעולם, וגם אותו שליש שיינצל יעבור תהליך של בחינה, זיכוך, בירור וצירוף. 

הנביא יואל אומר על אלו שינצלו ממלחמת גוג ומגוג ולא יינזקו כלל פסוק אחד בלבד: "והיה כל אשר יקרא בשם ה' ימלט" (יואל ג, ה). מה זה אומר "לקרוא בשם ה'"? תיקון המעשים, שמירת תורה ומצוות וניהול חיים שהם על פי רצון ה'. 
מלבד חיי תורה המהווים בסיס הכרחי בכדי להינצל מהמלחמה ולחיות חיי נצח, חכמי ישראל מביאים עוד נקודה שתעניק הגנה נוספת באותה עת צרה: "שאלו תלמידיו את רבי אליעזר: מה יעשה אדם ויינצל מחבלי משיח? אמר להם: יעסוק בתורה ובגמילות חסדים" (מסכת סנהדרין, דף צח, עמ' ב). מי שעוסק בלימוד התורה ובנוסף גם עושה מעשים של חסד והטבה לאחר יכול לזכות להגנה רוחנית, להצלה במלחמה האחרונה ולחיים באותו גן עדן עלי אדמות. זאת כמובן בנוסף לחיים המנוהלים ע"פ דרך התורה אשר מכונים בלשון הנביא יואל 'לקרוא בשם ה".

חשוב לדעת כי יש כלל בכל הקשור לנושא הנבואות בתנ"ך: נבואה רעה אינה חייבת להתממש והיא מותנית במעשינו. אם ננהג בדרך הנוגדת ליעד המוגדר עבורנו, נצטרך לעבור מסלול מתקן שהוא מפרך וקשה, אך אם ננהג בדרך המותאמת ליעד המוגדר לנו, נזכה למסלול של חסד ורחמים. כמות הייסורים של ימי אחרית הימים תלויה בנו, עם ישראל, ואיננו חייבים להגיע לגאולה מתוך סבל ואובדן.
אז האם עם ישראל יפגע במהלך מלחמת גוג ומגוג? קיימות שתי נבואות לשאלה זו: הנבואה בספר דניאל אומרת כי היהודים לא יינזקו כלל במלחמה, וכל מטרתה תהיה אך ורק בכדי להיפרע מאויבי ישראל. עם זאת, הנבואה בספר זכריה אומרת כי זו תהיה תקופה קשה לישראל המלווה בהרבה צרות כשכל מטרתן היא לעורר את עם ישראל לחשבון נפש, תיקון עצמי, לדרך התורה והמצוות על מנת שיזכו לחיי עולם הבא לפני נעילת השערים. 
התשובה לשאלה 'איזו מן הנבואות תתגשם, והאם העם היהודי יסבול במלחמת גוג ומגוג?' היא שהדבר עומד ותלוי במעשינו וברמה הרוחנית שבה נהיה באותה עת – האם נהיה נאמנים לדרך התורה והמצוות או שהמסורת היהודית עבורנו תהיה לא יותר מאשר פולקלור תרבותי לא מחייב? האם חיינו יתנהלו בדרך חיים יהודית הנאמנה למקור או שאין הבדל בין חיינו לבין אלה של בני אומות העולם? כל זאת יכריע איזו מבין שתי הנבואות תתממש.

 

המשך קריאה ↓

1

מיהו המשיח?

המשיח הוא אדם בשר ודם מצאצאיו של דוד המלך, שעתיד להיות מנהיג האומה הישראלית. הוא יהיה אדם בעל חוכמה בלתי רגילה כשלמה המלך החכם באדם, וקרוב בדרגת הנבואה למדרגת משה רבנו. הוא יהיה בקיא בכל חוכמת התורה, אך גם בחוכמת העולם והמדעים, וגם יהיה בעל אישיות מושלמת בתכלית השלמות.
כל אומות העולם ירצו לנהוג על פי הדרכתו והוא אכן ינהיג את העולם כולו. בימיו העולם כבר לא יהיה מפולג, אלא תהיה אחוות עמים ושלום עולמי בהנהגתו של אותו מנהיג.
כיצד ניתן יהיה לדעת מיהו המשיח? הרמב"ם משיב: "ואם יעמוד מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף בה כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות ה' – הרי זה בחזקת שהוא משיח. אם עשה והצליח, ונצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל – הרי זה משיח בוודאי" (רמב"ם, הלכות מלכים ומלחמות, פרק יא).
ומה יקרה בימיו של משיח? הרמב"ם עונה על כך: "המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות בית דוד ליושנה הממשלה הראשונה, ובונה מקדש ומקבץ נדחי ישראל. וחוזרין כל המשפטים בימיו כשהיו מקודם: מקריבין קרבנות, ועושין שמיטין ויובלות, ככל מִצְוָתָן האמורה בתורה.
וכל מי שאינו מאמין בו, או מי שאינו מחכה לביאתו – לא בשאר נביאים בלבד הוא כופר אלא בתורה ובמשה רבינו, שהרי התורה מעידה עליו, שנאמר: "ושב יי אלהיך את שבותך ורחמך, ושב וקבצך מכל העמים. אם יהיה נדחך בקצה השמים, משם יקבצך יי אלהיך ומשם יקחך. והביאך יי אלהיך" (דברים ל, ג-ה), ואֵלו הדברים המפורשין בתורה, הם כוללים כל הדברים שנאמרו על ידי כל הנביאים" (רמב"ם, הלכות מלכים ומלחמות, פרק יא).

המשך קריאה ↓

4

נקמה חוזרת בהיטלר

עתידה להיות תחיית מתים מיוחדת לשליטי מדינות רשעים שהצרו לישראל לאורך הדורות על מנת להיפרע מהם באופן גלוי בצורה המונית, שכן עד עתה היה עונשם בגיהינום מוסתר כשאף אחד אינו רואה כיצד הם נענשים. לאחר תחייתם המחודשת, תבוטל מציאותם מן העולם בגוף ובנפש לעיניי כל, כפי שמסביר ספר הזוהר הקדוש (תרגום לעברית, בראשית דף נ"ח): "אמר רבי שמעון: עתיד הקב"ה להחיות לכל אותן המלכים שהעיקו לישראל ולירושלים, ואלו הן, אנדריאנוס, לופינוס, נבוכדנצר, סנחריב, ולכל שאר מלכי האומות שהחריבו את ביתו, ולהמליכם כבתחילה, ויתאספו עמהם שאר העמים".

המשך קריאה ↓

2

צירי לידה

כידוע, לפני שאישה יולדת ישנם צירי לידה עם הפסקות בין ציר לציר. אותו הדבר יקרה גם לפני שמשיח יגיע, יהיו 'צירים' לפני ביאת המשיח המכונים 'חבלי משיח'. מהם למעשה אותם חבלי משיח? אלו יהיו צרות שכל מטרתן היא לעורר אותנו מהתרדמת הרוחנית, להניע אותנו לצאת מאזור הנוחות, ולפעול לתיקון עצמי על מנת שנזכה לחיי נצח באותו עולם חדש של גן עדן עלי אדמות.

המשך קריאה ↓

5

נבואות אחרית הימים

חכמי ישראל מסרו סימנים המתארים את תקופת אחרית הימים ועל פיהם יהיה ניתן לדעת כי הגיע זמן זה. ניתן לראות בקלות כי כל הסימנים כבר התגשמו בזה אחר זה בתקופתנו במהלך עשרות השנים האחרונות ממש, ומנוגדות לדורות קודמים.
בתורה שבע"פ מובא כי 'בעקבות משיחא', דהיינו בסוף הגלות לפני ביאת משיח:
חוצפא יסגא – החוצפה תגבר ותתעצם.
יוקר יאמיר – יהיה יוקר מחייה והמצב הכלכלי יהיה לא קל.
המלכות תהפך למינות – השלטון שיהיה בארץ ישראל יהיה מנוגד באופיו לתורת ישראל.
ואין תוכחה – בניגוד לדורות הקודמים, אנשים יתקשו בקבלת ביקורת.
חכמת סופרים תסרח – רבני ישראל יבוזו ויושפלו, התדמית של הציבור התורני תהיה ירודה.
יראי חטא ימאסו – אנשים שומרי תורה ומצוות יהיו מאוסים על הציבור הכללי.
האמת תהיה נעדרת – צו האופנה יהיה 'כל אחד והאמת שלו'. יהיו מחלוקות בין קבוצות שונות כשכל אחת מאמינה שהאמת עמה.
נערים פני זקנים ילבינו, זקנים יעמדו מפני קטנים –  אין כבוד למבוגרים.
בן מנבל אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה, אויבי איש אנשים ביתו – זלזול, ריב, לעג וחוסר כבוד בין בני המשפחה.
פני הדור כפני הכלב –  בקרב הצעירים במיוחד תהיה עזות וחוסר בושה.
סר מרע – משתולל – כל אדם שינסה לסור מהרע ולעשות טוב, או בלשוננו 'יחזור בתשובה' ייחשב בעיניי העולם כשוטה.
פירושו של רש"י ל'משתולל על הבריות': "כל העולם אומרין עליו שוטה הוא", וכן חז"ל מסבירים באותה גמרא כי הכוונה במילה 'משתולל' הוא "נחשב כמשוגע".  
(מקורות: משנה סוטה פרק ט משנה טו, תלמוד בבלי סוטה דף מט עמ' ב, סנהדרין דף צז עמ' א)

המשך קריאה ↓

3

מתי?

איננו יודעים מהו התאריך בו תתרחש מלחמת גוג ומגוג או הגאולה העתידית, אך ידוע כי נקבע תאריך יעד סופי לגאולה שזמנו קרוי 'בְּעִתָּהּ' מלשון עת, בזמנה. בנוסף לתאריך זה נקבעו עוד תאריכים מוקדמים יותר הטמון בהם פוטנציאל להתממשות המלחמה והגאולה. זמנים מוקדמים אלה נקראים 'אֲחִישֶׁנָּה', מלשון להחיש ולהקדים את הגאולה. באותם זמנים המסוגלים לעת הגאולה תתרחש הגאולה אך ורק אם אותו דור אכן ייחשב זכאי לכך ע"י שהוא יהיה מתוקן במעשיו. על דרך המשל, הדבר דומה לנסיעה בכביש מהיר כאשר לאורך הדרך ישנם מחלפי יציאה. כל עת רצון לגאולה הריהו כמחלף יציאה. אם הגיע זמן המסוגל רוחנית לגאולה והדור אכן מתוקן – יוצאים במחלף, אך אם לא – ממשיכים בנסיעה בכביש הישיר, וזאת לכל היותר עד התאריך הסופי 'בְּעִתָּהּ'

המשך קריאה ↓

1

מיהו המשיח?

המשיח הוא אדם בשר ודם מצאצאיו של דוד המלך, שעתיד להיות מנהיג האומה הישראלית. הוא יהיה אדם בעל חוכמה בלתי רגילה כשלמה המלך החכם באדם, וקרוב בדרגת הנבואה למדרגת משה רבנו. הוא יהיה בקיא בכל חוכמת התורה, אך גם בחוכמת העולם והמדעים, וגם יהיה בעל אישיות מושלמת בתכלית השלמות.
כל אומות העולם ירצו לנהוג על פי הדרכתו והוא אכן ינהיג את העולם כולו. בימיו העולם כבר לא יהיה מפולג, אלא תהיה אחוות עמים ושלום עולמי בהנהגתו של אותו מנהיג.
כיצד ניתן יהיה לדעת מיהו המשיח? הרמב"ם משיב: "ואם יעמוד מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף בה כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות ה' – הרי זה בחזקת שהוא משיח. אם עשה והצליח, ונצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל – הרי זה משיח בוודאי" (רמב"ם, הלכות מלכים ומלחמות, פרק יא).
ומה יקרה בימיו של משיח? הרמב"ם עונה על כך: "המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות בית דוד ליושנה הממשלה הראשונה, ובונה מקדש ומקבץ נדחי ישראל. וחוזרין כל המשפטים בימיו כשהיו מקודם: מקריבין קרבנות, ועושין שמיטין ויובלות, ככל מִצְוָתָן האמורה בתורה.
וכל מי שאינו מאמין בו, או מי שאינו מחכה לביאתו – לא בשאר נביאים בלבד הוא כופר אלא בתורה ובמשה רבינו, שהרי התורה מעידה עליו, שנאמר: "ושב יי אלהיך את שבותך ורחמך, ושב וקבצך מכל העמים. אם יהיה נדחך בקצה השמים, משם יקבצך יי אלהיך ומשם יקחך. והביאך יי אלהיך" (דברים ל, ג-ה), ואֵלו הדברים המפורשין בתורה, הם כוללים כל הדברים שנאמרו על ידי כל הנביאים" (רמב"ם, הלכות מלכים ומלחמות, פרק יא).

המשך קריאה ↓

2

צירי לידה

כידוע, לפני שאישה יולדת ישנם צירי לידה עם הפסקות בין ציר לציר. אותו הדבר יקרה גם לפני שמשיח יגיע, יהיו 'צירים' לפני ביאת המשיח המכונים 'חבלי משיח'. מהם למעשה אותם חבלי משיח? אלו יהיו צרות שכל מטרתן היא לעורר אותנו מהתרדמת הרוחנית, להניע אותנו לצאת מאזור הנוחות, ולפעול לתיקון עצמי על מנת שנזכה לחיי נצח באותו עולם חדש של גן עדן עלי אדמות.

המשך קריאה ↓

3

מתי?

איננו יודעים מהו התאריך בו תתרחש מלחמת גוג ומגוג או הגאולה העתידית, אך ידוע כי נקבע תאריך יעד סופי לגאולה שזמנו קרוי 'בְּעִתָּהּ' מלשון עת, בזמנה. בנוסף לתאריך זה נקבעו עוד תאריכים מוקדמים יותר הטמון בהם פוטנציאל להתממשות המלחמה והגאולה. זמנים מוקדמים אלה נקראים 'אֲחִישֶׁנָּה', מלשון להחיש ולהקדים את הגאולה. באותם זמנים המסוגלים לעת הגאולה תתרחש הגאולה אך ורק אם אותו דור אכן ייחשב זכאי לכך ע"י שהוא יהיה מתוקן במעשיו. על דרך המשל, הדבר דומה לנסיעה בכביש מהיר כאשר לאורך הדרך ישנם מחלפי יציאה. כל עת רצון לגאולה הריהו כמחלף יציאה. אם הגיע זמן המסוגל רוחנית לגאולה והדור אכן מתוקן – יוצאים במחלף, אך אם לא – ממשיכים בנסיעה בכביש הישיר, וזאת לכל היותר עד התאריך הסופי 'בְּעִתָּהּ'

המשך קריאה ↓

4

נקמה חוזרת בהיטלר

עתידה להיות תחיית מתים מיוחדת לשליטי מדינות רשעים שהצרו לישראל לאורך הדורות על מנת להיפרע מהם באופן גלוי בצורה המונית, שכן עד עתה היה עונשם בגיהינום מוסתר כשאף אחד אינו רואה כיצד הם נענשים. לאחר תחייתם המחודשת, תבוטל מציאותם מן העולם בגוף ובנפש לעיניי כל, כפי שמסביר ספר הזוהר הקדוש (תרגום לעברית, בראשית דף נ"ח): "אמר רבי שמעון: עתיד הקב"ה להחיות לכל אותן המלכים שהעיקו לישראל ולירושלים, ואלו הן, אנדריאנוס, לופינוס, נבוכדנצר, סנחריב, ולכל שאר מלכי האומות שהחריבו את ביתו, ולהמליכם כבתחילה, ויתאספו עמהם שאר העמים".

המשך קריאה ↓

5

נבואות אחרית הימים

חכמי ישראל מסרו סימנים המתארים את תקופת אחרית הימים ועל פיהם יהיה ניתן לדעת כי הגיע זמן זה. ניתן לראות בקלות כי כל הסימנים כבר התגשמו בזה אחר זה בתקופתנו במהלך עשרות השנים האחרונות ממש, ומנוגדות לדורות קודמים.
בתורה שבע"פ מובא כי 'בעקבות משיחא', דהיינו בסוף הגלות לפני ביאת משיח:
חוצפא יסגא – החוצפה תגבר ותתעצם.
יוקר יאמיר – יהיה יוקר מחייה והמצב הכלכלי יהיה לא קל.
המלכות תהפך למינות – השלטון שיהיה בארץ ישראל יהיה מנוגד באופיו לתורת ישראל.
ואין תוכחה – בניגוד לדורות הקודמים, אנשים יתקשו בקבלת ביקורת.
חכמת סופרים תסרח – רבני ישראל יבוזו ויושפלו, התדמית של הציבור התורני תהיה ירודה.
יראי חטא ימאסו – אנשים שומרי תורה ומצוות יהיו מאוסים על הציבור הכללי.
האמת תהיה נעדרת – צו האופנה יהיה 'כל אחד והאמת שלו'. יהיו מחלוקות בין קבוצות שונות כשכל אחת מאמינה שהאמת עמה.
נערים פני זקנים ילבינו, זקנים יעמדו מפני קטנים –  אין כבוד למבוגרים.
בן מנבל אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה, אויבי איש אנשים ביתו – זלזול, ריב, לעג וחוסר כבוד בין בני המשפחה.
פני הדור כפני הכלב –  בקרב הצעירים במיוחד תהיה עזות וחוסר בושה.
סר מרע – משתולל – כל אדם שינסה לסור מהרע ולעשות טוב, או בלשוננו 'יחזור בתשובה' ייחשב בעיניי העולם כשוטה.
פירושו של רש"י ל'משתולל על הבריות': "כל העולם אומרין עליו שוטה הוא", וכן חז"ל מסבירים באותה גמרא כי הכוונה במילה 'משתולל' הוא "נחשב כמשוגע".  
(מקורות: משנה סוטה פרק ט משנה טו, תלמוד בבלי סוטה דף מט עמ' ב, סנהדרין דף צז עמ' א)

המשך קריאה ↓

אספנו עבורך את הסרטונים הכי מדויקים ברשת

איך תיראה מלחמת גוג ומגוג?
מיהו המשיח, ומי ינצח באחרית הימים?
נבואות אחרית הימים
הגאולה: הסרטון שייקח אתכם למימד הבא
משיח הגיע - ככה זה יראה...
האם עם ישראל יסבול מהמלחמה האחרונה?
מה יקרה ומה יהיו תוצאות מלחמת גוג ומגוג?
מיהו המשיח?
מה יקרה כשיבוא המשיח?
נבואות אחרית הימים מתממשות בימינו
אחרית הימים – חלק א'
אחרית הימים – חלק ב'
אחרית הימים – חלק ג'

לחיות במציאות אחרת

מלחמת גוג ומגוג - נשמע מרתיע? יעל מראה לענת נקודת הסתכלות אחרת

עברו על המכשיר עם העכבר וגללו מטה לקריאת השיחה!

אחכה לו בכל יום

אחד מ-13 עיקרי אמונת ישראל היא האמונה בביאת המשיח והצפייה לו המבשרת את הגאולה השלמה שאיתה יגיע קץ הכאב ויתחיל עידן של חיים עם גילוי האלוהים. 6 סיפורים קצרים המבטאים את ציפייתם של רבני ישראל לביאת המשיח

היו מרבני ישראל לדורותיהם וכן אנשים פשוטים מהעם אשר הרגישו בכל ליבם את אחד מ-13 עיקרי היהדות "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא".

  1. מסופר על רבי ישראל מאיר הכהן, המכונה על שם ספרו 'החפץ חיים', כי ייחד לעצמו קפוטה (מעיל ארוך מבד משי בצבע שחור אותה נהוג ללבוש בשבתות וחגים) מיוחדת, כדי לקבל בה פני המשיח, ומזמן לזמן היה מתעטף בה ויושב לחכות לו. אף מזוודה הייתה לו, שבה היה שם את חפציו הנחוצים ביותר, כדי שכשיבוא המשיח, מיד יהיה מוכן לצאת למסע אל ארץ ישראל.
    עוד מסופר על החפץ חיים שכאשר היה שומע איזה רעש קיצוני או המולה ברחובות העיר, היה נבהל ושואל: "מה קול הרעש באוזני? אולי בא המשיח!".

 

  1. פעם אחת בא אל 'החפץ חיים' אחד מאנשי העיירה ואמר לו שיש אפשרות לקנות עבורו דירה סמוך לחצר בית הכנסת, שיש בזה כמה וכמה מעלות, ובנקל יש לו יכולת לקנותה. השיב לו החפץ חיים: "למה לי לקנות כאן בית בחוץ לארץ, והלא במהרה יבוא משיח, ושם בירושלים אקווה שיהיה לי בית לדור בו".

 

  1. רבי משה טייטלבוים, המכונה על שם ספרו ה'ישמח משה', אף הוא נודע בגודל ציפייתו לביאת המשיח. באחד הימים חתנו הגדול עמד לבקרו. החתן היה אהוב עד מאוד על בני הבית, ובמיוחד על חותנו.
    ה'ישמח משה' ישב כדרכו בחדרו שקוע כל כולו בלימוד הגמרא. והנה הגיעה השעה אשר נועדה לבואו של החתן, כל בני הבית עמדו וצפו מבעד לחלונות לאורך הדרך, אך הוא אינו מגיע. עברה שעה ארוכה, ובני הבית המייחלים לבוא האורח החלו דואגים כשכל רגע נוסף הגביר את המתח, שמא קרה לו איזה פגע בדרכו. כאשר סוף סוף נראה האורח הנכסף מבעד החלון הולך ומתקרב אל הבית, הזדרז מיד אחד מאנשי הבית לחדרו של ה'ישמח משה' ואמר בהתרגשות רבה: "הוא הגיע!".
    ה'ישמח משה' התנער מהרהוריו, לבש את בגדי השבת שלו, וחיש מהר יצא בריצה לקבל את פניו של אותו אורח גדול, שכל ימיו הוא מצפה לבואו – המלך המשיח – שהרי "הוא הגיע". אך מה רבה הייתה תדהמתו כשנפגש פנים בפנים עם האורח, שלא היה "אלא" חתנו אהובו. לא יכול היה ה'ישמח משה' לשאת בגודל אכזבתו ונפל מתעלף! בני הבית מיהרו להעירו, ואז שמעוהו ממלמל: "הוא עוד לא הגיע, זה לא הוא…".

 

  1. מס' ימים לפני חג הסוכות הגיע אדם אל הצדיק הירושלמי רבי זלמן בהר"ן, והראה לו את האתרוג הנאה שקנה לכבוד חג הסוכות. ראה רבי זלמן את האתרוג ואמר שהוא אכן מהודר, אך חסר בו מעט מבשר האתרוג, ובכזה מקרה הוא פסול לברכה ביום הראשון של החג, וכשר לברכה רק בשאר ימי החג.
    ענה לו אותו אחד: "הרי השנה יחול היום הראשון של החג בשבת, ובשבת לא נוטלים לולב ואתרוג, לכן לא אכפת לי שלא ניתן יהיה לברך עליו ביום הראשון לחג שזהו שבת גם ככה. העיקר שאוכל להשתמש בו בשאר ימי הסוכות".
    הזדעזע רבי זלמן ואמר לו: "הרי עד סוכות בוודאי יבוא המשיח וייבנה בית המקדש, ובבית המקדש נוטלים לולב ולאתרוג גם ביום השבת. כל עם ישראל ייטול לולב ואתרוג, ורק לך לא יהיה אתרוג כשר…".

 

  1. רבי יוסף חיים זוננפלד סיפר שבלומדו בפרשבורג אצל רבי אברהם שמואל בנימין סופר  המכונה ה"כתב סופר", שמע אישה אחת שואלת את חברתה: "מה בשלת היום?" וזו השיבה: "שעועית". ושוב שאלה: "מה תבשלי מחר?", וחברתה השיבה: "חס וחלילה, אל תפתחי פה לשטן. אם לא יבוא המשיח עד מחר, אבשל עדשים".

 

  1. כאשר התקיימה "החתונה הגדולה" בז'לובין, שבה התחתנו צאצאיהם של רבי שניאור זלמן מלאדי המכונה 'בעל התניא' ושל הצדיק רבי לוי יצחק מבארדיטשוב, היה כתוב בנוסח ההזמנה לחתונה: "החתונה תתקיים בירושלים עיר הקודש ובית המקדש, אך אם משיח צדקנו לא יבוא חלילה עד אז – תתקיים החתונה בעיר ז'לובין".

 

המשך קריאה ↓

תגידו ששלחנו אתכם:

מלחמת גוג ומגוג – איך זה יקרה?
איך ייראו ימות המשיח? יצאנו לבדוק
איפה היית רוצה להיתפס כשהמשיח יגיע?
הסימנים שלפני הגאולה התגשמו
מה יקרה בעולם לפני ביאת המשיח?
10 נקודות על חבלי משיח
שאל את הרב: מה זה 'חזון אחרית הימים'?