loader image
קצר וקולע
מדברים תכל'ס
סרטונים
המחשת וואטסאפ
סיפור מהחיים

ניתן למצוא בספרי הדת של דתות אחרות טעויות רבות המעמידות את דתן על שקרן, לעומת ספר התורה שלא ניתן למצוא בו ולו טעות אחת, אלא אף ההיפך - מתוכו ניתן להוכיח את חוסר האנושיות שבו. כמו כן, העם היהודי הוא היחידי לאורך ההיסטוריה שזכה להתגלות אלוהית בעת מתן התורה – מעמד שלא ניתן לזייפו

מהו ההבדל בין היהדות לשאר הדתות, והאם ניתן לבדוק היכן נמצאת האמת?

קיימות דתות נוספות בעולם, מי אמר שדווקא היהדות היא הדת הנכונה? האם ניתן לשלול בוודאות את אמינותן של הדתות הגדולות בעולם - הנצרות והאיסלאם, ובמה שונה היהדות מיתר הדתות?

חיפוש קל בגוגל מעלה שאין כל כך הרבה דתות בעולם כמו שמקובל לחשוב. מקובל אמנם להעריך את מספרן בכ-4,000, אבל בפועל מדובר על זרמים ותתי-זרמים של הדתות הגדולות. כך לדוגמא, קבוצות כמו נצרות קתולית, פרוטסטנטית, נצרות אורתודוקסית מזרחית, אוונגליזם, בפטיזם ועוד, כולן נחשבות כחלק מהנצרות. בפועל יש רק כ-11 דתות מרכזיות, וגם מתוכן – לא כולן נחשבות בגדר דתות. דת כפי שאנו מגדירים טוענת לחוויה של התגלות אלוהית, וחלק מה'דתות' הללו כלל אינן עוסקות בתחום זה. למשל, הקונפוציאניזם הסיני או הבודהיזם קרובים יותר לפילוסופיית חיים מאשר לדת. לכן, הוויכוח העיקרי שלנו הוא מול שתי הדתות הגדולות בעולם – הנצרות והאסלאם.

בנצרות יש כיום 2.4 מיליארד מאמינים, ובאסלאם 1.5 מיליארד מאמינים. שתי דתות אלו מהוות יחדיו יותר ממחצית אוכלוסיית העולם, כשמקור שתיהן הוא מתוך היהדות. כתבי הקודש שלהן מכירים באמיתות כתבי הקודש של היהדות, שתיהן לקחו אלמנטים רבים מתוכה, ורואים את עצמם כממשיכי דרכה.

תאוריית החילופין הנוצרית

הנצרות מאמינה ב"תאוריית החילופין" הטוענת כי ה' החליף את העם הנבחר – הברית החדשה תפסה את מקומה של הברית הישנה עם היהודים, ולכן הם רואים בעם הנוצרי כ"עמו החדש של האלוהים". הנצרות טוענת כי הישועה תבוא רק דרך הנוצרים, וכל עוד היהודים לא יתנצרו גם הם, לא תבוא הישועה לכלל האנושות. לכן הם עושים ניסיונות רבים במטרה לגרום ליהודים לנטוש את דתם ולהתנצר. 

הכנסייה השקיעה אינספור דיונים כדי להסביר איך זה שאנחנו לא מתנצרים בניגוד גמור לכל התאולוגיה הנוצרית. אך בשנים האחרונות עוברת הכנסייה מהפך – היא התחילה לדבר על כך שהיהודים הם אכן העולם הנבחר, שהם היו הראשונים להבין את דבר האל. מבלי להיכנס לכל פרטי השינויים העצומים שעוברים על הנצרות ביחס ליהודים, רק נזכיר את המסמך ההיסטורי של הוותיקן משנת 2015 שקבע שהיהדות היא "האחות הגדולה" של הנצרות, שהיא השורש של הנצרות ושהישועה תבוא דרך היהודים.      

אלוהים לא עושה טעויות

הנצרות אומנם נחשבת כדת הגדולה בעולם, אך באופן מפתיע קיימות בברית החדשה מספר רב של טעויות המוכיחות את חוסר האלוהיות שבדתם, שהרי ספר שניתן מפי האלוהים חייב להיות בתכלית השלמות ודי למצוא ולו טעות אחת בכדי להסיר כל ספק כי הספר נכתב בידי אנוש.

הנצרות טוענת כי ישוע הוא המשיח מזרעו של דוד המלך, וכך מתוארת שושלת ייחוסו של ישוע בברית החדשה (מתי, פרק א', פסוקים 16-1):  

"ספר תולדות ישוע המשיח בן-דוד בן-אברהם; אברהם הוליד את-יצחק ויצחק הוליד את-יעקב ויעקב הוליד את-יהודה ואת-אחיו. ויהודה הוליד את-פרץ ואת-זרח מתמר ופרץ הוליד את-חצרון וחצרון הוליד את-רם. ורם הוליד את-עמינדב ועמינדב הוליד את-נחשון ונחשון הוליד את-שלמון. ושלמון הוליד את-בעז מרחב ובעז הוליד את-עובד מרות ועובד הוליד את-ישי. וישי הוליד את-דוד המלך ודוד המלך הוליד את-שלמה מאשת אוריה. ושלמה הוליד את-רחבעם ורחבעם הוליד את-אביה ואביה הוליד את-אסא. ואסא הוליד את-יהושפט ויהושפט הוליד את-יורם ויורם הוליד את-עזיהו. ועזיהו הוליד את-יותם ויותם הוליד את-אחז ואחז הוליד את-יחזקיהו. ויחזקיהו הוליד את-מנשה ומנשה הוליד את-אמון ואמון הוליד את-יאשיהו. ויאשיהו הוליד את-יכניהו ואת-אחיו לעת גלות בבל. ואחרי גלותם בבלה הוליד יכניהו את שאלתיאל ושאלתיאל הוליד את-זרבבל. וזרבבל הוליד את-אביהוד ואביהוד הוליד את-אליקים ואליקים הוליד את-עזור. ועזור הוליד את-צדוק וצדוק הוליד את-יכין ויכין הוליד את-אליהוד. ואליהוד הוליד את-אלעזר ואלעזר הוליד את-מתן ומתן הוליד את-יעקב ויעקב הוליד את-יוסף בעל מרים אשר ממנה נולד ישוע הנקרא משיח"

והנה, מופיע ייחוס שונה לישוע במקום אחר בברית החדשה (לוקס, פרק ג', פסוקים 34-23):

"וישוע היה כבן שלשים שנה בהחלו את עבדתו ויחשבהו לבן יוסף בן עלי; בן מתת בן לוי בן מלכי בן יני בן יוסף; בן מתתיהו בן אמוץ בן נחום בן חסלי בן נגי; בן מחת בן מתתיהו בן שמעי בן יוסף בן יודה; בן יוחנן בן רישא בן זרבבל בן שאלתיאל בן נרי; בן מלכי בן אדי בן קוסם בן אלמודם בן ער; בן ישוע בן אליעזר בן יורים בן מתת בן לוי; בן שמעון בן יהודה בן יוסף בן יונם בן אליקים; בן מליא בן מינא בן מתתה בן נתן בן דוד; בן ישי בן עובד בן בועז בן שלמון בן נחשון; בן עמינדב בן ארני בן חצרון בן פרץ בן יהודה; בן יעקב בן יצחק בן אברהם" 

כפי שניתן לראות, שושלת ישוע מתוארת בשני מקומות בברית החדשה כסותרות לחלוטין אחת את השנייה. 

מלבד זאת, הנצרות טוענת כי ישוע הוא בנו של "רוח הקודש" ויוסף אינו אביו. אם כן, מדוע מציגות שושלות היוחסין שלו כאילו והוא בנו של יוסף?!
הנצרות מאמינה בדברי הנביאים האומרים כי המשיח חייב להיות מצאצאיו של דוד המלך כאשר ידוע כי ייחוס הולך אחר האב בלבד, ולכן מציגים אותו כבנו של יוסף ואת מוצאו המיוחס לכאורה מדוד המלך, אך מצד שני הם טוענים כי ישוע, משיחם, נולד ממרים ו"רוח הקודש".

כמו כן, הנצרות מאמינה בדברי תורת ישראל, הנביאים והכתובים, ומכנה את התנ"ך כ"הברית הישנה" הנכללת בחלקה הראשון של כתבי הקודש הנוצריים. עם זאת, ניתן למצוא בתוך הברית החדשה סתירות לתורה בה הם עצמם מאמינים. לדוגמא, בברית החדשה (מעשי השליחים, פרק ז, פסוקים 14-16) מובא:

"וַיִּשְׁלַח יוֹסֵף וַיִּקְרָא לְיַעֲקֹב אָבִיו וּלְכָל־מִשְׁפַּחְתּוֹ שִׁבְעִים וְחָמֵשׁ נָפֶשׁ׃ וַיֵּרֶד יַעֲקֹב מִצְרָיְמָה וַיָּמָת הוּא וַאֲבוֹתֵינוּ׃ וַיּוּבְאוּ שְׁכֶמָה וַיּוּשְׂמוּ בַקֶּבֶר אֲשֶׁר קָנָה אַבְרָהָם בְּכַסְפּוֹ מִיַּד בְּנֵי־חֲמוֹר אֲבִי שְׁכֶם"

לעומת זאת, בתורת ישראל נאמר:

"וּבְנֵי יוֹסֵף אֲשֶׁר-יֻלַּד-לוֹ בְמִצְרַיִם נֶפֶשׁ שְׁנָיִם כָּל-הַנֶּפֶשׁ לְבֵית-יַעֲקֹב הַבָּאָה מִצְרַיְמָה שִׁבְעִים" (בראשית מו, כז),
"וַיִּשְׂאוּ אֹתוֹ בָנָיו אַרְצָה כְּנַעַן וַיִּקְבְּרוּ אֹתוֹ בִּמְעָרַת שְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה אֲשֶׁר קָנָה אַבְרָהָם אֶת-הַשָּׂדֶה לַאֲחֻזַּת-קֶבֶר מֵאֵת עֶפְרֹן הַחִתִּי עַל-פְּנֵי מַמְרֵא" (בראשית נ, יג),
"וַיָּבוֹא יַעֲקֹב שָׁלֵם עִיר שְׁכֶם, אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ כְּנַעַן, בְּבֹואוֹ מִפַּדַּן אֲרָם, וַיַּחֲנֶה לִפְנֵי הָעִיר. וַיִּקְנֶה אֶת חֶלְקַת הַשָּׂדֶה, אֲשֶׁר הֵקִים שָׁם אָהֳלוֹ, מִיַּד בְּנֵי-חֲמוֹר, אֲבִי שְׁכֶם, בְּמֵאָה קְשִׂיטָה" (בראשית לג, יח-יט)

ניתן לראות בקלות מס' סתירות:
א. בתורה נכתב כי ירדו עם יעקב למצרים 70 נפשות, ולעומת זאת בברית החדשה ציינו כי ירדו 75 נפש. כפי שציינו, די למצוא ולו טעות אחת בספר המתיימר להיות אלוהי, בכדי לשלול זאת בוודאות.
ב. בתורה נכתב כי יעקב אבינו נקבר במערת המכפלה (בעיר חברון), ולעומת זאת בברית החדשה נכתב כי הוא נקבר בשכם.
ג. בתורה נכתב כי השטח בשכם נרכש ע"י יעקב אבינו, ואילו בברית החדשה נכתב כי השטח בשכם נרכש ע"י אברהם אבינו. 

קיימות טעויות וסתירות רבות נוספות בנצרות, אך נסתפק בטעימה קטנה זו. 

גם בקוראן, ספרה הקדוש של האסלאם – הדת השנייה בגודלה בעולם, ישנן טעויות שרובם של המוסלמים לא מכירים, מכיוון שלא נהוגה אצל המוסלמים קריאה מסודרת בקוראן כפי שנהוג ביהדות קריאת 'פרשת השבוע'.
המוסלמים מאמינים בתורת ישראל, אך טוענים כי ה' ביטל את הברית עם בני ישראל. עם אמונתם בתורת ישראל כי היא ניתנה מבורא עולם, קיימות בקוראן סתירות רבות למופיע בתנ"ך. לדוגמא, בקוראן מופיע כי אשתו של פרעה היא זו שמצאה את משה רבנו ביאור, אימצה וגידלה אותו, והנה לשון הקוראן: 

"ונאמר אל אם משה: היניקיהו! ואם יצר לבך עליו, שימיהו ביאור: אל תיראי ואל תתאבלי!: אני אשיבהו לך ואשימהו לשלוחי. ויוציאוהו מהיאור אנשי פרעה, למען יהיה להם לשונא ולמדיב נפש, כי פרעה המן וחילו היו מן החוטאים: ותאמר אשת פרעה‏ אליו: הילד הזה מחמד עין לי ולך; לכן אל תמיתהו! אולי יועיל אותנו, או יהיה לנו לבן. אך הם לא ידעו מאומה: כמעט הסגירתו אמו מפחד לבה, לולי אמצנו את לבה למען תאמין בנו" (סורה 28, פס' 6-9) 

זאת בעוד בתורה נאמר כי הייתה זו בתו של פרעה, ולא אשתו, שמצאה את משה רבנו ביאור ואימצה אותו:

"וַתֵּרֶד בַּת פַּרְעֹה לִרְחֹץ עַל הַיְאֹר וְנַעֲרֹתֶיהָ הֹלְכֹת עַל יַד הַיְאֹר וַתֵּרֶא אֶת הַתֵּבָה בְּתוֹךְ הַסּוּף וַתִּשְׁלַח אֶת אֲמָתָהּ וַתִּקָּחֶהָ: וַתִּפְתַּח וַתִּרְאֵהוּ אֶת הַיֶּלֶד וְהִנֵּה נַעַר בֹּכֶה וַתַּחְמֹל עָלָיו… וַיִגְדַּל הַיֶּלֶד וַתְּבִאֵהוּ לְבַת פַּרְעֹה וַיְהִי לָהּ לְבֵן וַתִּקְרָא שְׁמוֹ מֹשֶׁה וַתֹּאמֶר כִּי מִן הַמַּיִם מְשִׁיתִהוּ" (שמות ב, ה-ט)   

לנוכח הסתירות טוענים המוסלמים באופן מגוחך כי היהדות זייפה את התנ"ך כדי לסתור את נבואת מוחמד – זאת למרות שהתנ"ך תורגם לשפות שונות והופץ בעולם מאות שנים לפני הולדתו של מוחמד.  

הבטחה נצחית    

האסלאם מכיר בייחוד של היהודים לעומת דתות אחרות. חי בר-זאב מסביר בספרו 'מאחורי הקוראן' כי תורת משה היא הבסיס של הקוראן: "האסלאם בנוי על היהדות, והיהודים הם 'אביהם' של המוסלמים. לכן המוסלמים סובלים מתסביך אדיפוס, כאשר הבן רוצה להרוג את אביו כדי להתקיים". 

שתי הדתות הגדולות – הנצרות והאסלאם – מאמינות בתורה, אך בנוסף מאמינות לנביאי השקר, הטוענים להחלפת התורה וביטול מצוותיה. אך האם ייתכן שה' שברא את העולם עם מטרה מסוימת ישנה את דעתו – יחליף את תכלית הבריאה באחרת? דומה הדבר לנגר שבנה כיסא, כשמטרתו היא לשבת עליו, ישנה את דעתו לאחר גמר יצירת הכיסא ויחליט כי כעת מטרת הכיסא היא להורות את השעה. טענתם של דתות יתר העולם כי ה' החליט לבטל את התורה המקורית, בה כתובים תכלית הבריאה וכן ניתנת בה ההדרכה המדויקת בכדי להגיע לאותה תכלית – הרי היא מגוחכת לחלוטין. הנצרות והאסלאם בנויות על אמונה ילדותית באל שמשנה את דעותיו – כאילו היום בחר בעם ישראל, ומחר יוותר עליהם, היום קבע תורה אחת ומחר ירצה בתורה אחרת…

ה' ציווה אותנו בתורה לקיים את מצוותיו בעשרות פסוקים, כגון "וְעַתָּה יִשְׂרָאֵל מָה ה' אֱלֹהֶיךָ שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ כִּי אִם לְיִרְאָה אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ לָלֶכֶת בְּכָל דְּרָכָיו וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ וְלַעֲבֹד אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשֶׁךָ" (דברים י, יב), ובאף מקום בתורה לא נאמר כי ציווי זה מותנה בתנאים אחרים, ובאם לא יתקיימו – התורה תשתנה, אלא ההיפך הוא זה שנאמר. בתורה עצמה כתובים פסוקים מפורשים המבטלים כל טענה כי ה' ביטל את בריתו עם בני ישראל, וכי בריתו עמנו הינה ברית נצחית, כפי שמובא בתורה: 

"וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם – לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם: וְזָכַרְתִּי לָהֶם בְּרִית רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לְעֵינֵי הַגּוֹיִם לִהְיֹת לָהֶם לֵאלֹהִים אֲנִי ה': אֵלֶּה הַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים וְהַתּוֹרֹת אֲשֶׁר נָתַן ה' בֵּינוֹ וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּהַר סִינַי בְּיַד מֹשֶׁה" (ויקרא כו, מד-מו)
"חֻקַּת עוֹלָם תִּהְיֶה זֹּאת לָהֶם לְדֹרֹתָם" (ויקרא יז, ז).
"וְשָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת לַעֲשׂוֹת אֶת הַשַּׁבָּת לְדֹרֹתָם בְּרִית עוֹלָם : בֵּינִי וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אוֹת הִוא לְעֹלָם" (שמות לא, טז-יז).  
"וְשָׁמַרְתָּ אֶת חֻקָּיו וְאֶת מִצְו‍ֹתָיו אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם אֲשֶׁר יִיטַב לְךָ וּלְבָנֶיךָ אַחֲרֶיךָ וּלְמַעַן תַּאֲרִיךְ יָמִים עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ כָּל הַיָּמִים" (דברים ד, מ).
"חֻקַּת עוֹלָם לְדֹרֹתֵיכֶם" (ויקרא ג, יז).
"וְהַנִּגְלֹת לָנוּ וּלְבָנֵינוּ עַד עוֹלָם לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת" (דברים כט, כח).

התורה אף מזהירה אותנו לא ללכת אחר נביאי שקר שיקומו לטעון להחלפתה של התורה:

"אֵת כָּל הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם אֹתוֹ תִשְׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת לֹא תֹסֵף עָלָיו וְלֹא תִגְרַע מִמֶּנּוּ:כִּי יָקוּם בְּקִרְבְּךָ נָבִיא אוֹ חֹלֵם חֲלוֹם וְנָתַן אֵלֶיךָ אוֹת אוֹ מוֹפֵת:וּבָא הָאוֹת וְהַמּוֹפֵת אֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלֶיךָ לֵאמֹר נֵלְכָה אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים אֲשֶׁר לֹא יְדַעְתָּם וְנָעָבְדֵם: לֹא תִשְׁמַע אֶל דִּבְרֵי הַנָּבִיא הַהוּא אוֹ אֶל חוֹלֵם הַחֲלוֹם הַהוּא …אַחֲרֵי ה' אֱלֹהֵיכֶם תֵּלֵכוּ וְאֹתוֹ תִירָאוּ וְאֶת מִצְו‍ֹתָיו תִּשְׁמֹרוּ וּבְקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ וְאֹתוֹ תַעֲבֹדוּ וּבוֹ תִדְבָּקוּן" (דברים יג, א-ה)

סוד כוחה של היהדות

במה היהדות יוצאת דופן משאר הדתות, ואיך ייחודיותה מעניקה לה מעמד של "דת האמת"?
היהדות מבוססת על ברית מיוחדת ויוצאת דופן שנכרתה בין עם ישראל לאלוהים. ברית ייחודית שאף אחד לא יכול לערער עליה.

כל הדתות נוסדו על ידי אדם שטען שהייתה לו התגלות נבואית אישית, והוא מציע בעקבותיה דרך חיים חדשה. לעומת זאת, היהדות היא הדת היחידה שמתבססת על התגלות המונית, שהתרחשה לעיני 3 מיליון איש. התורה היא היחידה הנטענת להיכתב בזמן המאורעות האמורים בה. היא מצטטת אמירות ישירות של הבורא ומשה רבנו, כמו גם אמירות ישירות כלפי העם. תורת ישראל היא למעשה התורה היחידה בעולם המתארת אירועים נסיים בקנה מידה לאומי הכתובים בסמוך לעת התרחשותם (בגוף שני בלשון הווה), מה שלא מאפשר את זיופה. 

"אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם לִפְנֵי ה' אֱלֹהֵיכֶם… לְעָבְרְךָ בִּבְרִית ה' אֱלֹהֶיךָ וּבְאָלָתוֹ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ כֹּרֵת עִמְּךָ הַיּוֹם" (דברים כט, ט-יא).
"אַתֶּם רְאִיתֶם כִּי מִן הַשָּׁמַיִם דִּבַּרְתִּי עִמָּכֶם" (שמות כ, יח).
"אַתֶּם רְאִיתֶם אֵת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה ה' לְעֵינֵיכֶם בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם לְפַרְעֹה וּלְכָל עֲבָדָיו וּלְכָל אַרְצוֹ" (דברים כט, א).
"לֹא אֶת אֲבֹתֵינוּ כָּרַת ה' אֶת הַבְּרִית הַזֹּאת כִּי אִתָּנוּ אֲנַחְנוּ אֵלֶּה פֹה הַיּוֹם כֻּלָּנוּ חַיִּים. פָּנִים בְּפָנִים דִּבֶּר ה' עִמָּכֶם בָּהָר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ" (דברים ה, ג-ד).
"אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ. מִן הַשָּׁמַיִם הִשְׁמִיעֲךָ אֶת קֹלוֹ לְיַסְּרֶךָּ וְעַל הָאָרֶץ הֶרְאֲךָ אֶת אִשּׁוֹ הַגְּדוֹלָה וּדְבָרָיו שָׁמַעְתָּ מִתּוֹךְ הָאֵשׁ" (דברים ד, לה-לו).
"רַק הִשָּׁמֶר לְךָ וּשְׁמֹר נַפְשְׁךָ מְאֹד פֶּן תִּשְׁכַּח אֶת הַדְּבָרִים אֲשֶׁר רָאוּ עֵינֶיךָ וּפֶן יָסוּרוּ מִלְּבָבְךָ כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ וְהוֹדַעְתָּם לְבָנֶיךָ וְלִבְנֵי בָנֶיךָ. יוֹם אֲשֶׁר עָמַדְתָּ לִפְנֵי ה' אֱלֹהֶיךָ בְּחֹרֵב בֶּאֱמֹר ה' אֵלַי הַקְהֶל לִי אֶת הָעָם וְאַשְׁמִעֵם אֶת דְּבָרָי אֲשֶׁר יִלְמְדוּן לְיִרְאָה אֹתִי כָּל הַיָּמִים אֲשֶׁר הֵם חַיִּים עַל הָאֲדָמָה וְאֶת בְּנֵיהֶם יְלַמֵּדוּן" (דברים ד, ט-י).
"כִּי מִי כָל בָּשָׂר אֲשֶׁר שָׁמַע קוֹל אֱלֹהִים חַיִּים מְדַבֵּר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ כָּמֹנוּ וַיֶּחִי" (דברים ה, כב).
"הַיּוֹם הַזֶּה רָאִינוּ כִּי יְדַבֵּר אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם וָחָי" (דברים ה, כ).

התיאור מגיע לשיא בשעה שמשה רבנו מדבר עִם בני ישראל בסוף ימיו: "כִּי שְׁאַל נָא לְיָמִים רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנֶיךָ לְמִן הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים אָדָם עַל הָאָרֶץ וּלְמִקְצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד קְצֵה הַשָּׁמָיִם הֲנִהְיָה כַּדָּבָר הַגָּדוֹל הַזֶּה אוֹ הֲנִשְׁמַע כָּמֹהוּ: הֲשָׁמַע עָם קוֹל אֱלֹהִים מְדַבֵּר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ כַּאֲשֶׁר שָׁמַעְתָּ אַתָּה וַיֶּחִי" (דברים ד, לב-לג). משה רבנו מודע לכך שהטענה שעם שלם היה עד להתגלות אלוהית הינה טענה יחידאית ויוצאת דופן בכל ההיסטוריה האנושית והעתיד האנושי. 

העובדה שמעמד הר סיני נכנס לזיכרון הקולקטיבי של עם ישראל הוא ללא ספק הבסיס המשמעותי ביותר למידת מהימנותו ההיסטורית. 

לו רצה ה' לשנות מבריתו הראשונה, והיה מעוניין לכרות ברית חדשה עם אומה אחרת – היה מתגלה גם בפניה במעמד נבואי לפני מיליוני אנשים. לאחר שה' כרת ברית לעיני כל מיליוני בני ישראל במעמד היסטורי אדיר בהר-סיני, לא ייתכן כי ישנה אפילו פרט אחד מבריתו ללא התגלות חוזרת וגדולה מזו. וכי יוכל אדם רציונלי להאמין שה' לחש באוזנו של אדם בודד כי ביטל עדות שכרת לעיני 3 מיליון איש?! על זה נאמר: רק פתי יאמין לכל דבר.

דתות רבות לקחו מאיתנו הרבה דברים, אבל יש דבר אחד שאף אחת מהן לא העיזה לחקות – את הטענה שעם שלם זכה להתגלות אלוהית. זהו סוד כוחה של היהדות, וסוד כוחו של העם היהודי – שאינו צריך להוכיח את אמונתו לאיש.

בנוסף, התורה כוללת בתוכה מארג של הוכחות ברבדים שונים המציגים את חוסר האנושיות שבתורה ושוללים כל אפשרות כי נכתבה ביד אדם (להרחבה, קראו בשאלה: איך אפשר להיות בטוחים שהתורה היא לא המצאה?).

המשך קריאה ↓

1

איך מתחילה דת?

בואו נראה דוגמה: בכנסייה המורמונית, זרם של הנצרות, יש 17 מיליון מאמינים. איך היא התחילה? בשנת 1820 יצא ג'וזף סמית' לטיול בהרים, ושם לדבריו חווה התגלות אלוהית. מלאך התגלה אליו והראה לו ספר קדוש בכתב מצרי עתיק, אולם סמית לא הצליח לקרוא את הכתב. המלאך העניק לו משקפיים מיוחדות שבאמצעותם הצליח להבין. כשירד מההר סיפר על כך לכמה אנשים, ואלה שהאמינו לו היו המורמונים הראשונים. האם סמית' באמת דיבר עם מלאך? איננו יודעים. כך היה גם עם ישו, מוחמד ואפילו בודהה. לעומת זאת, המסורת היהודית הנמשכת מאב לבן ומאם לבת במשך אלפי שנים מדברת על התגלות קולקטיבית שהייתה בהר סיני לעיני כל בני ישראל (כ-3 מיליון איש). זו טענה כל כך מרחיקת לכת, עד שאין שום דת אחרת בעולם הטוענת לחוויה דומה.

המשך קריאה ↓

4

תן לאצבעות ללכת במקומך...

יש יתרון בכך שהנצרות והאסלאם לקחו על עצמן את המשימה להפיץ את אמונת הייחוד בכל העולם: כך מתאפשר לעם ישראל להתמסר לתפקידו המיוחד מבלי להיות עסוק בהפצת האמונה באל על פני כל תבל. פעולה זו לא הייתה רק גוזלת זמן ואנרגיה, אלא גם גורמת לנו לעסוק ביחסי ציבור ובתעמולה במקום בגרעין הרוחני הפנימי של התורה. השלב הבא יגיע כשגם אומות העולם יתנערו מהיסודות הזרים שבדתות אלה ויתחברו למקור.

המשך קריאה ↓

2

יהודים מפורסמים

הנצרות אימצה אלמנטים רבים מהיהדות: "הסעודה האחרונה" היא חיקוי לליל הסדר, החגים בנצרות נגזרו מהחגים היהודיים (פסחא, פנטקוסט ועוד), הברית החדשה מלאה באזכורים על שמירת השבת, ואפילו האפיפיור חובש… כיפה. כשחושבים על זה, היהודי המפורסם ביותר בעולם הוא כנראה… ישו. אבל למה להסתפק בחיקוי כשאפשר לקבל את הדבר האמיתי?

המשך קריאה ↓

5

כשבודהיסט הולך לרב

דיויד גוטליב, סופר ואיש יחסי ציבור, התחיל להתעניין בבודהיזם ואף הוסמך לכְּמוּרה כבודהיסט זן, אך מתוך קונפליקט פנימי בין הבודהיזם לבין שורשיו היהודיים הוא פנה לרב כדי לשאול על ההבדל שבין השניים. מההתכתבות שלהם נולד ספר: "מכתבים לבודהיסט יהודי" (Letters to a Buddhist Jew). באחד הציטוטים החזקים בספר כותב הרב על השוני בין יהדות לעבודת אלילים: "המאמין היהודי מבין שהאלוהים הוא הכול, ואני רק משרת אותו; עבודת האלילים חושבת שאני הכול, והאלילים נועדו לשרת אותי…". עוד כותב הרב: "חוכמת התורה ממתינה שישתמשו בה. הדבר דורש מאמץ, אבל היא נגישה לכל מי שמוכן להתאמץ ולהשקיע. תורה אינה עוברת בירושה; היא נרכשת מתוך דבקות ומסירות… בדיוק כמו שאני משוכנע שעשית מאמץ כדי לגלות את הבודהיזם, כך עליך להתאמץ כדי לגלות את היהדות".

המשך קריאה ↓

3

התקדמות טובה

מהו תפקידן של הדתות הגדולות בקידום ההיסטוריה האנושית? הרמב"ם הסביר שהיות וכל מה שמתרחש בעולם הוא חלק מתכנית אלוהית אחת גדולה, גם לנצרות ולאסלאם יש חלק בתכנית זו. מטרתן היא להפיץ את האמונה באל אחד ואת התנ"ך, ובכך להכין את הקרקע לביאת המשיח, וכפי שכתב: "וכל הדברים האלו של ישוע הנוצרי ושל זה הישמעאלי [מוחמד] שעמד אחריו, אינן אלא ליישר דרך למלך המשיח, ולתקן העולם כולו לעבוד את ה' ביחד, שנאמר: 'כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה, לקרוא כולם בשם ה' לעובדו שכם אחד' (צפניה ג, ט)".

המשך קריאה ↓

1

איך מתחילה דת?

בואו נראה דוגמה: בכנסייה המורמונית, זרם של הנצרות, יש 17 מיליון מאמינים. איך היא התחילה? בשנת 1820 יצא ג'וזף סמית' לטיול בהרים, ושם לדבריו חווה התגלות אלוהית. מלאך התגלה אליו והראה לו ספר קדוש בכתב מצרי עתיק, אולם סמית לא הצליח לקרוא את הכתב. המלאך העניק לו משקפיים מיוחדות שבאמצעותם הצליח להבין. כשירד מההר סיפר על כך לכמה אנשים, ואלה שהאמינו לו היו המורמונים הראשונים. האם סמית' באמת דיבר עם מלאך? איננו יודעים. כך היה גם עם ישו, מוחמד ואפילו בודהה. לעומת זאת, המסורת היהודית הנמשכת מאב לבן ומאם לבת במשך אלפי שנים מדברת על התגלות קולקטיבית שהייתה בהר סיני לעיני כל בני ישראל (כ-3 מיליון איש). זו טענה כל כך מרחיקת לכת, עד שאין שום דת אחרת בעולם הטוענת לחוויה דומה.

המשך קריאה ↓

2

יהודים מפורסמים

הנצרות אימצה אלמנטים רבים מהיהדות: "הסעודה האחרונה" היא חיקוי לליל הסדר, החגים בנצרות נגזרו מהחגים היהודיים (פסחא, פנטקוסט ועוד), הברית החדשה מלאה באזכורים על שמירת השבת, ואפילו האפיפיור חובש… כיפה. כשחושבים על זה, היהודי המפורסם ביותר בעולם הוא כנראה… ישו. אבל למה להסתפק בחיקוי כשאפשר לקבל את הדבר האמיתי?

המשך קריאה ↓

3

התקדמות טובה

מהו תפקידן של הדתות הגדולות בקידום ההיסטוריה האנושית? הרמב"ם הסביר שהיות וכל מה שמתרחש בעולם הוא חלק מתכנית אלוהית אחת גדולה, גם לנצרות ולאסלאם יש חלק בתכנית זו. מטרתן היא להפיץ את האמונה באל אחד ואת התנ"ך, ובכך להכין את הקרקע לביאת המשיח, וכפי שכתב: "וכל הדברים האלו של ישוע הנוצרי ושל זה הישמעאלי [מוחמד] שעמד אחריו, אינן אלא ליישר דרך למלך המשיח, ולתקן העולם כולו לעבוד את ה' ביחד, שנאמר: 'כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה, לקרוא כולם בשם ה' לעובדו שכם אחד' (צפניה ג, ט)".

המשך קריאה ↓

4

תן לאצבעות ללכת במקומך...

יש יתרון בכך שהנצרות והאסלאם לקחו על עצמן את המשימה להפיץ את אמונת הייחוד בכל העולם: כך מתאפשר לעם ישראל להתמסר לתפקידו המיוחד מבלי להיות עסוק בהפצת האמונה באל על פני כל תבל. פעולה זו לא הייתה רק גוזלת זמן ואנרגיה, אלא גם גורמת לנו לעסוק ביחסי ציבור ובתעמולה במקום בגרעין הרוחני הפנימי של התורה. השלב הבא יגיע כשגם אומות העולם יתנערו מהיסודות הזרים שבדתות אלה ויתחברו למקור.

המשך קריאה ↓

5

כשבודהיסט הולך לרב

דיויד גוטליב, סופר ואיש יחסי ציבור, התחיל להתעניין בבודהיזם ואף הוסמך לכְּמוּרה כבודהיסט זן, אך מתוך קונפליקט פנימי בין הבודהיזם לבין שורשיו היהודיים הוא פנה לרב כדי לשאול על ההבדל שבין השניים. מההתכתבות שלהם נולד ספר: "מכתבים לבודהיסט יהודי" (Letters to a Buddhist Jew). באחד הציטוטים החזקים בספר כותב הרב על השוני בין יהדות לעבודת אלילים: "המאמין היהודי מבין שהאלוהים הוא הכול, ואני רק משרת אותו; עבודת האלילים חושבת שאני הכול, והאלילים נועדו לשרת אותי…". עוד כותב הרב: "חוכמת התורה ממתינה שישתמשו בה. הדבר דורש מאמץ, אבל היא נגישה לכל מי שמוכן להתאמץ ולהשקיע. תורה אינה עוברת בירושה; היא נרכשת מתוך דבקות ומסירות… בדיוק כמו שאני משוכנע שעשית מאמץ כדי לגלות את הבודהיזם, כך עליך להתאמץ כדי לגלות את היהדות".

המשך קריאה ↓

אספנו עבורך את הסרטונים הכי מדויקים ברשת

מה מיוחד בתורה שלנו?
האם אפשר להוכיח שהתורה היא מאלוהים?
מעולם לא ראינו את הבורא. האם הוא קיים?
הוכחה מס' 1 למציאות הבורא: ברית מילה
הוכחה מס' 2 למציאות הבורא: נדידת היבשות
הוכחה מס' 3 למציאות הבורא: פלא האוקיינוס
הוכחה מס' 4 למציאות הבורא: מערכת השמש
הוכחה מס' 5 למציאות הבורא: סודות הכוכבים
המרתון על התורה: הסרט שלא ישאיר ספק
הוכחה מס' 6: התגליות שהרעישו את העולם
הוכחה מס' 7: סוד הישרדות הכותל
רגע לפני הפיכתו לכומר - החליט להתגייר
הסרטון שהמשיחיים מפחדים שתראו
הרב יצחק פנגר בהרצאתו 'מבוא לדתות'

הכומר שנטש הכול למען חיים יהודיים

ראיון עם דוד, כומר שהתגייר – מבוסס על סיפורו האישי של אריאל ציון, גר צדק

עברו על המכשיר עם העכבר וגללו מטה לקריאת השיחה!

המיסיונר הנוצרי שעזב הכול למען האמת

הוא עזב את הארץ לארה"ב לאחר שחרורו מהצבא, וחי את החלום האמריקאי. שם הוא התנצר, נישא לאישה נוצרייה, ואף הפך למיסיונר פעיל. מה גרם לו לעזוב הכול ולחזור לחיק היהדות? סיפורו של דניאל עשור

לאחר שחרורי מהצבא, טסתי יחד עם חברים לניו יורק – הם בחיפוש אחר חלומות של עושר, ואני בחיפוש הגדול אחר האמת. קראתי את הספר 'האדם מחפש משמעות' של ויקטור פרנקל ועוד ספרים על מדיטציה ויוגה.

אבל עם הזמן הוסחה דעתי. החיים בניו יורק הפכו במהירות לסחרור של ריצה מפאבים בוויליג', להפנינגים בסנטרל-פארק ולמוזיאונים באפר-איסט-סייד. טבעתי בים גדול וחמים של קיום חסר מטרה.

הסתובבתי עם עוד ישראלים שרצו להתנתק, ופתחנו עסק לשיווק אביזרי אופנה. תוך זמן קצר עשיתי המון כסף, עשיתי רישיון טיס וקניתי לעצמי מטוס.
רציתי להפוך למדריך טיסה, לכן עברתי לפלורידה כדי לרכוש תואר בתעופה. בקמפוס היו תלמידים נוצריים שהלכו יחד ללמוד תנ"ך. הסתקרנתי ונרשמתי לקורס בהשוואת דתות שנמסר על ידי כומר מקומי. הוא פתח באמונות המזרח והגיע ליהדות לקראת סוף הקורס. הוא אמר שאברהם סגד לאלילי ההר שהוא כינה 'אל-שדי'. המום ומופתע הרמתי את ידי. "האם אתה יודע שהשם 'שדי' נמצא במזוזה שבפתח של כל בית יהודי? אתה טוען שהיהודים בני ימינו סוגדים גם הם 'לאלילי ההר'?".

הכומר עמד בשקט, ודממה מילאה את החדר. פתאום, סטודנטית קתולית ארוכת שיער קמה על רגליה. היא חשה צורך להגן על כבוד דתה ופנתה אלי בכעס, הושיטה לעברי אצבע מאשימה וצעקה: "אתה! לא באנו לכאן להקשיב לך! צא מכאן!".
לפני שהיא סיימה את דבריה, היא פתאום השתנקה ונפלה על הרצפה, כשידה המאשימה לופתת את צווארה, והיא משתעלת ומשתנקת.
ישבתי שם המום, ובקושי העזתי לנשום. כמה סטודנטים מיהרו לעזרתה. הם הביאו לה מים וכעבור זמן מה היא התאוששה. שאר הסטודנטים פשוט בהו בי. האווירה הייתה מתוחה. הכיתה יצאה להפסקה והכומר ביקש ממני לא להגיע יותר לקורס.

האירוע הזה היה מאוד מבלבל מבחינה רגשית. אולם מעבר לכך הוא עורר אותי להתעניין בהבדלים בין היהדות לנצרות.
המצב נהיה מבלבל עוד יותר כשפגשתי חבר מהצבא במסיבת קוקטייל שנערכה בסוף השבוע. הוא התחתן עם נוצרייה והזמין אותי להצטרף אליהם לתפילות השבת בכנסייה משיחית. לתדהמתי, על ארון הקודש שלהם היה צלב. חלק מהמתפללים חבשו כיפות. המזמורים נשמעו נוצריים, אבל המנגינות היו יהודיות לחלוטין. אחרי התפילה, הגיש ה"רבי" את האויכריסטיה – לחם ויין קדוש, כנהוג בכנסיות הקתוליות.

השילוב הזה נראה לי לא סביר, אולם הייתי שקוע בלימודי הטיס שלי ולא יכולתי להקדיש לכך תשומת לב נוספת.

ימי המיסיון

בערך באותה תקופה, הכרתי אישה הולנדית והתחתנו – היא קתולית ואני יהודי. רצינו למצוא קרקע רוחנית משותפת, אז יצאנו לחיפוש רוחני. הרי קרישנה, מדיטציה טרנסנדנטלית. ניסינו כל מה שיש.

בסוף, פגשתי כמה נוצרים חביבים שהייתה להם קבוצה ללימוד התנ"ך. היה נעים להיות איתם – היה לי ידע מסוים בתנ"ך מילדותי, והתיאולוגיה שלהם הייתה מוכרת לאשתי. התנצרתי, בלי לעשות מזה עניין.

יום אחד, הוזמנתי על ידי התורם הראשי של הכנסייה להשתתף בלימודי תנ"ך שבועיים של כל כמרי העיר. הוא רצה לקרב אותי יותר למעגל הפנימי. וכך, הייתי יושב בכל יום ראשון אחר הצהרים עם מנהיגי הנצרות, ולומד בהעמקה רבה. הייתי יקירה של הקבוצה – צעיר, ישראלי ומדריך טייס. מהפרספקטיבה שלהם הייתי סיפור הצלחה מופלא.

הפכתי למיסיונר פעיל, ושיתפתי ב'אור' את כל מי שפגשתי.

באחד מן הימים, חבריי בכנסייה בפלורידה ביקשו ממני להרצות להם על טקס הבר מצווה. הראיתי להם כיצד מתעטפים בטלית, והסברתי כיצד היא עוטפת את הגוף. המשכתי להסביר שהתפילין של יד ממוקמים כנגד הלב, והתפילין של הראש כנגד המוח המחולקים לארבעה מדורים, בדיוק כפי שחלקו המרכזי של המוח, המח הגדול, מורכב מארבע אונות.
שאלות נחתו עלי מכל הכיוונים. "מה המשמעות של הקשר מאחורי הראש?" התשובה באה בהבזק. "כנגד גזע המוח הנמצא בנקודה של קשר התפילין. גזע המוח הוא המוח האינסטינקטיבי, שמצווה על הלב להזרים דם ועל הריאות לשאוף אוויר".

אישה בשנות השבעים לחייה פנתה אליי עם דמעות בעיניה ואמרה: "בשם הכנסייה, אני מבקשת רשות לאחוז בשולי גלימתך!" היא הרימה את קצה הטלית שלי וקראה: "הללויה!" והקהל ענה אחריה: "הללויה!". היא הרימה את התנ"ך ואמרה: "מי שרוצה שנבואת הברית הישנה תתממש, שירים את ידו!", וכל הקהל הרים את ידיו.
היא אמרה: "יהי רצון שתתגשם הנבואה: 'בַּיָּמִים הָהֵמָּה, אֲשֶׁר יַחֲזִיקוּ עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מִכֹּל לְשֹׁנוֹת הַגּוֹיִם, וְהֶחֱזִיקוּ בִּכְנַף אִישׁ יְהוּדִי לֵאמֹר – נֵלְכָה עִמָּכֶם, כִּי שָׁמַעְנוּ, אֱלֹהים עִמָּכֶם".

עמדתי שם, עטור תפילין, והמום. כשירדתי מהבימה, חברי הכנסייה המשיכו להפציץ אותי בשאלות, וקראו לי "רבי".

הפולמוס

משפחתי בישראל לא ידעה במה אני מתעסק. אבל בעלה של אחותי, כומר לשעבר, גילה את זה. לו עצמו יש סיפור מדהים. אביו היה הכומר הראשי של ורה קרוז במקסיקו. והוא המשיך בדרכו, ונהיה לכומר. אבל הוא עזב את הכנסייה והתחיל לבחון את הדתות השונות – בודהיזם, הינדואיזם, שינטואיזם. הוא דילג על היהדות, משום שאביו אמר לו שהעם היהודי חדל מלהתקיים, ושהישראלים הם מתיישבים אירופאים. אולם אז, בביקור בעיר ניו יורק, הוא ראה כמה יהודים חסידיים. זה עורר אותו לנסוע לישראל שם הוא למד יהדות במשך שנתיים.

בסופו של דבר, הוא התגייר והתחתן עם אחותי. ואז הוא הזמין את אחיו לבקר בישראל, וגם אחיו התגייר. לא עבר הרבה זמן עד שגם אמו וחמשת אחיו האחרים התגיירו כולם, והם חיים עכשיו בארץ. מאוחר יותר התברר שהקונקיסטאדורים הספרדים שהשתתפו בכיבוש אמריקה הלטינית – משנת 1521 כללו בתוכם גם מספר "מראנוס" – אנוסים יהודים שהתחזו למתנצרים על מנת להימלט מהאינקוויזיציה הספרדית. באמצע המאה ה-16, היו במקסיקו סיטי יותר יהודים אנוסים מאשר נוצרים קתוליים, דבר שעורר את האינקוויזיציה לפתוח שלוחה במקסיקו. היום, למעלה ממאתיים משפחות אנוסים מהעיר וורה קרוז לבדה התגיירו.

גיסי יצר איתי קשר ואמר שאני צועד בדרך לא נכונה. הוא ביקש לפגוש אותי כדי לשוחח בענייני תיאולוגיה. כשהכמרים בפלורידה שמעו על זה, הם מצאו בכך הזדמנות להשיב אותו לנצרות. אז הם ערכו עבורי סדרת שיעורי הכנה מיוחדת, הראו לי את כל הטיעונים האפשריים ואת טיעוני הנגד.

כמה חודשים אחר כך, נפגשתי עם גיסי כדי לערוך בינינו פולמוס – מהדורה מודרנית של ויכוח ברצלונה (ויכוח הרמב"ן). התווכחנו במשך ימים, ואחר כך המשכנו להחליף טיעונים במשך חודשים – כשאני מתייעץ עם כמרים והוא עם רבנים. לאחר שנה, הגעתי למסקנה שהנצרות שקרית, משום שהוברר לי שהפסוקים בישעיה נ"ג וב"מקורות" תנכיים אחרים פשוט הוצאו מהקשרם וסולפו כדי להתאים לסיפור.

הפסקתי ללכת לכנסייה. זמן קצר לאחר מכן התקשר אליי סטיב, בנו של כומר הכנסייה שלנו, וסיפר שאביו מת ושמצפים ממנו להמשיך בתפקידו. בירכתי אותו, אולם הוא קטע את דבריי. הוא עבר משבר אמונה ולא רצה לקבל את תפקידו של אביו. הייתה לנו שיחה ארוכה, ובעקבותיה הוא נסע לישראל לשבועיים. דאגתי שגיסי – "כומר לשעבר ובנו של כומר" – ייקח את "הכומר הספקן ובנו של כומר" לאתרים השונים וישוחח איתו בענייני דת.

כשסטיב חזר מהארץ, הוא אמר לי: "מה עובר עליך? היהדות היא דת מקסימה, וישראל היא ארץ מקסימה, ואתה עזבת את הכל בשביל כלום!".

לאחר זמן מה, הוזמנתי לחתונה של חבר מהצבא בניו יורק. שם פגשתי את החברים מהיחידה – כל אחד מהם נשוי לגויה ואב לילדים שעונדים על צווארם צלבים. ואז הבנתי: הכשירו אותנו למלחמה צבאית, אבל לא למלחמה תרבותית.

נחיתת חירום

אחרי שעזבתי את הכנסייה, התחלתי להרחיב את לימודי היהדות שלי. בשלב זה אשתי הציבה בפניי אולטימאטום: "או אני, או הספרים שלך". ידעתי שאיני מסוגל להניח לשום דבר לעמוד בדרכה של כמיהת הנשמה שלי. הבחירה הייתה כואבת אך ברורה. היא עלתה על מטוס וחזרה להולנד.

החלטתי לחזור לעסקי האופנה בהם עסקתי בתחילת דרכי בארה"ב, ומצאתי שימוש רב למטוס שלי להובלת סחורות לאיים הקריביים ולאיי 'קי' בפלורידה. ערב אחד הובלתי סחורה לאי 'קי ווסט' וכשיצאתי לדרך חזרה, השעה הייתה כבר אחת אחר חצות. תכננתי לתדלק את המטוס באי 'קי לארגו', אבל בשל סופה לא יכולתי לנחות שם. התקשרתי ל'קי וסט' והם אמרו לי שהסופה בדרכה אליהם, אז לא היתה לי ברירה אלא לנסות לחזור למיאמי.

כ-20 דקות אחר כך, נגמר לי הדלק והמנועים כבו. הייתי בגובה 7,000 רגל (מעל לשני קילומטר) ושידרתי קריאות לעזרה. איבדתי גובה ופשוט המשכתי לדאות. במשמר החופים אמרו לי שיש מנחת חירום צבאי באמצע האוקיינוס, שבנוי על חביות צפות. אולם הראות הייתה אפסית – הן בשל החשיכה הסמיכה והן בשל הגשם שירד – ופשוט לא היו שום סיכויים למצוא את המנחת הזה. ובנוסף לכל, המנחת, כך הסתבר, נהרס למחצה בהוריקן האחרון.

ממשמר החופים ייעצו לי לנטוש את המטוס כשאני לובש חגורת הצלה, ולתת למטוס להתרסק במים. רק שחלק זה של האוקיינוס שרץ כרישים, ולא היו לי סיכויים לשרוד את מספר השעות עד שיאיר השחר, ומשלחת ההצלה תוכל לצאת לדרכה. החלטתי שתקוותי היחידה היא לנסות לערוך נחיתת מים מורכבת ולנסות איכשהו לשרוד. השתמשתי בכל מיומנויות הטיסה שלי כדי לשמור על המטוס בזווית הנכונה, בתקווה שהנחיתה לא תקרע את המטוס לגזרים או תשלח את חרטומו למעמקי הים.

היה קר וחשוך, ואני הייתי מבועת.

כשהגעתי למרחק של כ-30 מטר מהמים, צעקתי "שמע ישראל"!

הדבר הבא שאני זוכר הוא שהמטוס נחת על משהו קשה. נחתי על המנחת!

בלמתי את המטוס במהירות. יצאתי באפילה הסמיכה והתחלתי למשש את סביבתי. המטוס עצר שלושה מטרים מקצה המנחת. ישבתי שם, קפוא, רטוב ומפוחד, וחיכיתי לזריחה כדי שיוכלו לחלץ אותי.

כאן, בפעם השנייה בחיי, אלוהים הציל אותי ממוות. מאז שהייתי בן 15, ידעתי שכוח עליון שומר עליי. אבל במשך כל השנים האלה התנכרתי לו. ישבתי על המנחת באמצע האוקיינוס, ושאלתי את עצמי: למה צעקתי "שמע ישראל" ולא משהו אחר?

התשובה היא שכשהסוף עומד לך מול הפנים, הכל נמוג. כל מה שנשאר הוא האמת במערומיה שמאירה בבירור. אז החלטתי להפסיק לברוח.

היום אני שוב בישראל, נשוי באושר לאישה יהודייה נהדרת, מקיים תורה ומצוות, ונאבק במיסיונרים הנוצריים שפועלים בארץ.

 

המשך קריאה ↓

תגידו ששלחנו אתכם:

8 הוכחות מוחצות שהתורה היא אלוהית
מעמד הר סיני - ההוכחה לנצחיות התורה
אמיתות התורה: ההוכחה הלוגית וההיסטורית
מה היה קורה אילו נולדתי כנוצרי או מוסלמי?
הכומר שהתגייר: "ניסינו ליישם את התנ"ך"
מהו ההבדל בין אמונת דתות אחרות ליהדות?
3 דתות ו-3 גיורים: המסע המטלטל אל העם היהודי
דו-שיח על שאלת תורת האמת
10 עובדות שאנשים לא יודעים על מוחמד והקוראן
על ניסים והתגלות בדתות אחרות
האם הייתה התגלות לעם נוסף?
מהי ההוכחה שהיהדות היא הדת האמיתית?
תכלית הבריאה מוכיחה שהתורה לא תשתנה לעולם
איך ניתן להוכיח שהתורה לא תשתנה לעולם?
את מי הצליחו הנצרות והאסלאם לשכנע?
טעויות בכתבי הנצרות
האם הנצרות היא דת שקרית?
הוכחה היסטורית לדת היהודית בלבד